Recenze: Volný pád do Podzemí

By 17:45

Název: Volný pád do Podzemí
Autor: Roderick Gordon, Brian Williams
Datum vydaní: září 2009
Počet stran: 432
Česká anotace:Bezprostředně po Calově smrti a pádu Willa s Chesterem a Elliott do propasti zvané Průduch začíná další boj o přežití. Kromě tajemných dravých zvířat se musejí postavit Willovým nevlastním sestrám, které u sebe mají ampule se smrtícím virem určeným k vyhlazení Površáků. Dokáže Will toto nebezpečí odvrátit? A podaří se mu konečně nalézt svého otce?
Cesta ke středu Země a k zahradě druhého slunce pokračuje...

Volný pád do Podzemí
Spadnou do Průduchu není žádná legrace, i když máte superschopnosti. K tomu všemu vás ohrožují nebezpeční tvorové a honí Styxové. Při pomyšlení, že by jste byli na místě hrdinů vás mrazí po zádech.

Will s Cheterem a Elliot se zřítili do Průduchu.Díky snížené gravitaci přežijí a dostávají síly superhrdinů. Will se stále nemůže vzpamatovat z Calovi smrti. Jako odplatu za zabití syna svrhne do propasti Sára Jeromová i obě styxské dívky, které mají u sebe Dominium-nebezpečný virus. Díky tomuto činu zabrání splnění strašnému plánu, který by zahubil celé lidstvo.
Will se vydávají stále blíž do hlubin Země. Brzy potkávají Martu, kterou tu svrhl její manžel. Tu v hlubinách ztratila svého jediného syna, takže se není čemu divit, že je přítomností obou chlapců velmi potěšena. Elliotin stav se čím dál víc zhoršuje. Při pádu se hodně zranila a nyní trpí vysokou horečkou. Jediné co jí může pomoci jsou léky.
Přežije Elliot? Najdou cestu ven? Setká se znovu Will se svými nevlastními rodiči? Šance na přežití je mizivá.

Tentokrát jsem se zkusila dívat na knihu jiným pohledem. Na předchozí díl jsem probírala samé negativní věci a proto jsem se tentokrát zaměřila spíše na ty pozitivní. Zkusila jsem najít něco, co by přimělo čtenáře tuto sérii dočíst. To co jsem o těchto knihách napsala minule, to stále platí, ale vím, že další díl je hodně zajímavý a prošvihlo by ho hodně lidí, kteří rádi čtou. Zatím jsem si nevšimla, že by tato trilogie prozatím nemá příliš dobré ohlasy. Hodně jsem si rozmýšlela, co bych sem chtěla zmínit a když si to teď v hlavě shrnu je toho celkem hodně.
Když jsem tak knihu četla (musím se přiznat, místy jsem i nevnímala o čem to vlastně je. Pro svou obhajobu: Čtu to už po druhé, není se čemu divit) všimla jsem si, něčeho zvláštního, což mě docela zaujalo. Na scénu zrovna přicházeli pozoruhodní tvorové jako opičí pavouci a jasoňové. Autoři dokázali tyto "havěti" tak krásně vykreslit a popsat, že místy už mi to přišlo příliš reálné a v té chvíli tedy odporné. Nejen takovéto tvory dokáží autoři náramně zapojit do příběhu, ale co se týče i různých zeměpisných jevů, to jim zkrátka jde. Místy nacházíme velmi obsáhlé odstavce s informacemi, které už některým čtenářům lezou krkem a proto se rozhodnou knihu zaklapnout.
Jak jste si mohli všimnout Podzemí byla plánovaná trilogie. A právě v tom je také další zvláštnost. Trilogie mívá obvykle jen tak tři, čtyři díly, zatím co Podzemí má snad mít sedm dílů. Nevím zda je to pravda, ale přečetla jsem si to v jednom časopise. Bohužel já si také myslím, že Podzemí už je až až. Proč raději autoři nepřijdou s něčím novým? Rozhodně by to bylo lepší. Myslím si, že některé věci se v knize stále dokola omývají. Ale co, zvědavost mi nedá a já si přečtu i ty další díly.

Musím přiznat, že fakta na tuto knihu se mi psali opravdu obtížně. I při takové tloušťce knihy jsem nevěděla co tam dát. Ještě něco k pocitům. Teď když si je tak čtu tak mé plány jsem zhatila. Opravdu jsem zase kritizovala. Jsem strašná, já vím, ale u téhle knihy člověk prostě neodolá. To jsem tam chtěla dát něco úplně jiného. Kniha byla místy napínavá, dobrodružná i nudná. Děj je jednoduchý. Tak jako ostatně předchozí díly. Myslím, že jsem se tady už někdy zmiňovala, že se mi líbí obálky. Perfektně k sobě ladí a v poličce vypadají velmi dobře. Moc se mi ale nelíbí tloušťky knih. Podle mě by to klidně mohlo bát i kratší. Mě osobně to vadí, ale já s tím nic nenadělám.
Své hodnocení nebudu nijak zvláště rozpitvávat. Myslím si, že jsem se rozhodla spravedlivě a počet hvězdiček k této knize sedne. Dávám ji 3 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuju nakladatelství Fragment.