Oškliví (Scott Westerfeld)

By 14:23

Anotace:Každý může být úchvatně krásný, co je na tom špatného? Tally bude brzy šestnáct a už se nemůže dočkat. V jejím světě šestnácté narozeniny znamenají operaci, která člověka změní z fyzicky ošklivého na dokonale krásnou bytost, a tím jej katapultuje do ráje špičkových technologií, kde jedinou prací je nikdy nekončící zábava. Několik týdnů před narozeninami však Tally potkává novou kamarádku Shay, která si není úplně jista, jestli vůbec chce být krásná. Mnohem raději by se ocitla mimo dokonalý svět, na utajeném místě zvaném Kouř, kde žijí oškliví, kteří se rozhodli vzbouřit proti diktátu a povinnosti být krásný. Když Shay uteče a zanechá Tally zašifrovaný vzkaz s popsanou cestou do společenství, odhalí Tally odvrácenou stranu světa krásných – a není to nic pěkného. Úřady ji postaví před nejhorší volbu, jakou si dokáže představit: buď najde svoji kamarádku a vrátí se s ní zpět, a zároveň prozradí úřadům, kde se úkryt nachází, nebo nikdy nebude krásná. Její rozhodnutí jí navždy změní život…Dobrodružství, kamarádství, revolta, první láska, touha po dokonalosti i odvrácená tvář bezchybné společnosti, kde mocní rozhodují a vyčnívat z davu se nenosí, to vše najdeme v prvním díle tetralogie. Série, která nastiňuje otázky sebehodnocení, vzhledu a individuality, ale také vliv silného tlaku ze strany okolí. Podle serveru IMDb se letos připravuje filmové zpracování. 

_________________________________
Můj názor: Já tuhle knihu miluju, vážně miluju!
Po téhle knize jsem toužila už hodně dlouho. Nakonec jsem ji dostala jako dodatečný dárek na Vánoce od rodičů a jsem za to strašně moc ráda.
Nevěděla jsem, co od této knihy čekat, no a abych se přiznala ani jsem moc nevěděla, o čem bude, měla jsem jen nějaké matné představy. No, všechny mé představy ztroskotaly někde v polovině, kdy se kniha začala ubírat docela nečekaným směrem a já jsem jen koukala, co Westerfeld dokázal vytvořit. Pod jeho perem vznikl úžasný příběh, který nadchne spoustu čtenářů.
Tally žije v Uglyville a zanedlouho jí bude šestnáct. Pro obyvatele Uglyville je šestnáct let zlomový rok v jejich životě. V šestnácti se totiž odeberou na operaci, která z nich udělá krásné. Tally se na operaci těší, jenže jakmile potká Shay, taktéž skoro šestnáctiletou ošklivou, celý její svět se obrátí naruby.
No a jako poslední bod mého hodnnocení jsem se rozhodla nechat obálce. Obálka není nějak světaborná a krásná - ani mě na první pohled nijak neočarovala a v knihkupectví bych ji asi přehlédla, ale po dočtení knihy jsem v ní objevila takové nějaké kouzlo a mě se opravdu hodně zalíbila.
A ptáte se, proč ještě nečtu další díl? Je to proto, že ho za 1. nemám doma a za 2. jsem se rozhodla, že si pokračování téhle skvělé série nechám na letní prázdniny. Tak doufám, že to do té doby vydržím. :P

Hodnocení: 99%

Kelsí

You Might Also Like

0 komentářů