Recenze: Tulák ve stínech

By 17:09

Název: Tulák ve stínech-Kroniky Sialy
Autor: Alexej Pechov
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Zoner Press
Počet stran: 345
Česká anotaceVítejte v Siale, fantaskním světě, kde žijí v míru lidé, elfové, gnómové a další rasy. Poklid a mírové soužití je křehké, vykoupené válkami v dávných dobách. Nyní se ale ve stínu vysokých hraničních hor plíživě rýsuje další nebezpečí – dávný nepřítel, mág, jehož ze strachu nazývají pouze Bezejmenný, znovu nabírá sil a obnovuje svou obrovskou moc. Celý svět se ocitne ve vážném ohrožení a je jen jediná věc, která může Bezejmenného zastavit – Kouzelný roh, artefakt z dávných dob starších než lidstvo samo, nabitý mocnou magií. Malý problém je, že není snadné se k Rohu dostat. Získat tento mocný artefakt je veledůležitý úkol hodný silného hrdiny či čaroděje. Jak se ale záhy ukáže, jediný, kdo může Kouzelný roh získat, je nějaký velmi šikovný zlodějíček. A tak král a Řád mágů najmou za tímto účelem Harolda Stína, vyhlášeného a hbitého lapku s velkým smyslem pro humor. Harold podivnou zakázku přijme, ale její důležitost mu dochází až o něco později. Za doprovodu podivné skupinky, čítají elfskou princeznu, královského šaška nebo cvičené královské zabijáky, se vydává ukrást Roh. Výpravu ale stíhá jedno dobrodružství za druhým, válečné dusno se stupňuje a Harold už ví, že právě v jeho rukách nyní spočívá osud celé Sialy…

Klasická fantasy

Elfové, trpaslíci, gnomové, mágové a mnoho dalších.Pokud máte rádi takovéto tvory, určitě si knihu přečtěte.Je milé si zase přečíst něco, kde nejsou "zrůdy", které pijí krev.

Hlavním hrdinou je šikovný zlodějíček Harold Stín. Svými schopnostmi zaujme krále. Dostane nabídku k velmi obtížnému úkolu, který bude schopen splnit jen on. Musí putovat do hradu Spein a získat duhový roh-pradávný magický artefakt, který jako jediný může zastavit a porazit Bezejmenného. Harold neváhá a nabídku ihned přijímá. Je přece příjemné si trochu vydělat, no ne? Jeho společníci jsou velmi podivní tvorové. Na cestu se však musí připravit. Nákup kuše a kouzel zahrne jen málo času, ale aby se dostal do hradu Spein, musí získat staré mapy, které jsou uloženy v zakázaném městě. K tomu všemu si ještě musí poradit s bandou doralissiánců a démonů.Dorazí včas? Podaří se Haroldovi získat Duhový roh? Zachrání celou Saliu před Bezejmenným, který stále víc přibývá na síle? Osud celé říše teď leží v jeho rukách.

Pocity a Hodnocení

I když tato kniha je poměrně tlustá, jsem nucena spojit své hodnocení a pocity do jednoho celku. Musím říct, že mi tato kniha ale vůbec nesedla. Nemohla jsem se zkrátka přinutit přečíst knihu jedním dechem. Asi dva týdny mi ta jen tak ležela, pak jsem se konečně odhodlala. V příliš dlouhých odstavcích jsem se nudila, i když je příběh jednoduchý. Mě tato kniha ničím nepřekvapila. Ale abych tady jen nekritizovala, musím říct, že se mi moc líbí vysvětlivky na konci knihy. Takto se vám nestane, že by jste nevěděli o čem je zrovna v knize řeč a jste po celou dobu v obraze.Příběh byl opravdu promyšlený a vcelku i docela poutavý. Hlavní hrdina uvolňoval náladu v knize svým vtipem. Téma celé knihy mě v podstatě zaujalo, horší bylo to ostatní. Mám ráda, když je v knize zloděj. Asi jako nejvíce mě tato postava v takovýchto knihách zaujala.Za zmínku určitě stojí černobíle ilustrace. Ty mě naprosto uchvátili a do knihy vnesli vskutku tu správnou atmosféru. I obálka se mi zdá vcelku podařená.Budu muset ještě hodně popřemýšlet, zda si pořídím i další díl. Spíše asi ne. Rozhodně si, ale tuto knihu přečtete. Je to hlavně o názoru. Dostanete možnost přečíst klasickou fantasy. Nikdy nevíte zda vás kniha překvapí či potěší. Knize dávám 3 hvězdičky..

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nkladatelství Zoner Press.