Recenze: Kůň a jeho chlapec

By 10:17

Název: Letopisy Narnie - Kůň a jeho chlapec
Autor: C.S.Lewis
Rok vydání: 2005/2010
Počet stran: 232
Česká anotace: Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie! Vydejte se společně s malým chlapcem Šastou a jeho mluvícím koněm na cestu plnou záhad, nebezpečí, intrik a strachu. Podaří se Šastovi najít vytouženou Narnii a rozluštit záhadu vlastního původu? Dokáže odvrátit nebezpečí, které Narnii hrozí? Nenechte si ujít fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů po celém světě

Vedou i jiné cesty..

Nikdy jsem si nemyslela, že do Narnie vedou i normální cesty. Vždy jsem uvažovala pouze nad skříní, nebo nad prsteny, pomocí nichž se dostanete do „jezírkové země“ a tam musíte najít to správné jezírko, pomocím něhož se do Narnie dostanete. Tenhle díl mě ale vyvedl z omylu..

Šasta žije s rybářem v jeho chatrči a jelikož to není jeho pravý syn, zachází s ním rybář více jako s otrokem. To se Šastovi samozřejmě nelíbí a tak se jednoho dne domluví s Brím – mluvícím koněm z Narnie- a vydají se na cestu do Narnie. Jejich cestu zkříží Aravis s Hwin – mluvící klisna z Narnie – ale jelikož ve více lidech se cestuje lépe, spojí své síly dohromady a vydávají se na dlouhou pouť. Zatím ale netuší, že se připletou do bitvy, která rozhodne o osudu všech. Kdo zvítězí?

Nevěděla jsem, co od knihy očekávat, ani o čem by mohla být a tak jsem ji prostě otevřela a začala číst. Ze začátku mě to moc nechytlo, ale jakmile jsem se začetla více, zjistila jsem, že je to opět výborný a propracovaný příběh. Ze začátku je takový milý, nevinný příběh, co se vyvine do nečekaných mezí. Je to příběh o přátelství, o statečnosti, o bitvě. Když jsem dočítala konec, říkala jsem si, že už mě nemůže nic překvapit, ale to jsem se šeredně zmýlila. Právě onen konec tomu všemu nasadí takovou „pohádkovou korunu“ a vy zjistíte, že jen tak sedíte, usmíváte se od ucha k uchu a koukáte do knihy.

Přemýšlela jsem hodně dlouho, kolik hvězdiček knize dát, protože se mi líbila více než Čarodějův synovec, ale zase mi přišla na stejné úrovni jako Lev, čarodějnice a skříň, možná i o trochu lepší. A kolik hvězdiček knize nakonec dám? Rozhodla jsem se pro 4 hvězdičky, jako u Lva, čarodějnice a skříně. A proč? Je to krásnáčtivá oddechovka a já bych jí dala i více, ale něco málo jsem strhla za to, že mě nezaujala hned od začátku a také za to, že jsem si nemyslela, že Narnie sousedí s dalšími zeměmi, s kterými bojuje a přes které se dá do Narnie dostat. I přesto ale tvrdím, že tahle kniha mi přišla zatím z celé série nejzajímavější.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.