Recenze: Hladová přání

By 9:03

Název: Hladová přání
Autor: Tereza Matoušková
Datum vydání: 9/2011
Počet stran: 100
Česká anotace: Podmoří je svět, který je magií přímo prosáklý. Čarodějové na Tark Itlen, kteří ji studují, ne vždycky činí nejmoudřejší rozhodnutí. Nepodařené pokusy se ztrácejí v podzemí kláštera, kde čekají, až budou znovu nalezeny. Když jim ze sklepení pomůžete, splní vám jakékoliv přání. Chtít za to budou jenom pár kapek vaší krve. Alespoň to tak tvrdí. Ve skutečnosti vás možná připraví o vše, na čem vám v životě záleželo. Co se stane, když se jim dostane do rukou holčička, která ještě věří v kouzelné skřítky a dobré víly z pohádek?

Podmoří
Podmoří je svět, kde je magie na denním pořádku. Podmoří se liší od našeho světa, a to celkem rázně. Jiní lidé - jiné mravy, zvyky, styl života..

Jukata, chovanka velekněze Femoriana žije v klášteře Tark Itlen. Když se v klášteře objeví nové podzemní chodby, Jukata neváhá a vydá se na průzkum. Jenže to neměla dělat.. V chodbě ji naláká skřítek, Cukrátko, že jí splní všechna přání pouhou výměnou za Jukatinu krev. Jukata se na to dívá dětskýma očima a tamk neváhá a souhlasí. Vždyť co je přece lepší, než splnění těch nejtajnějších přání? Jenomže Jukata souhlasit neměla, poté, co skřítek začne nabývat na velikosti, začne být klášter v ohrožení.

I když jsem se na knihu celkem těšila, číst jsem začala s jakýmsi odstupem, protože jsem již četla pár knih od českých autorů a většinou jsem se jen zklamala. Tady tomu bylo naštěstí jinak. Do knihy jsem se začetla během první kapitoly a pak jsem knihu nepustila z ruky. A i když je kniha poměrně tenká, vleze se do ní jeden neobyčejný fantasy příběh, ve které si každý najde to své.
Musím ale přiznat, že v některých částech jsem se ztrácela. Jelikož jsem nečetla předchozí knihy autorky, ve kterých se Podmoří taktéž vyskytuje, měla jsem co dělat, abych všechno pochopila správně. Nicméně si myslím, že jsem všemu tak nějak na kloub přišla a s tím mi také pomohly  vysvětlivky na konci knihy, ve kterých jsem našla většinu toho, čemu jsem nerozuměla. Jednu věc tu ale ještě musím zmínit. Některé fráze, výroky mi v knize příliš neseděli, do takového příběhu mi přišly nevhodné, ale to je asi jen otázka vkusu.

Nad hodnocením knihy jsem přemýšlela celkem dlouho. Ano, byla to příjemná a zábavná kniha, která zkrátí váš volný čas, ale pět hvězdiček mi na ohodnocení přijde moc. A i přes to, že jsem se někde ztrácela, mi zase tři hvězdičky přijdou málo. Nakonec tedy zvolím 3,5 hvězdičky.  Kniha má své kouzlo a mě s ním očarovala a protože vše končí velice otevřeně, za další pokračování bych byla opravdu vděčná.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji agentuře KRIGL.
Blog autorky zde.