Recenze: Lev, čarodějnice a skříň

By 16:39

Název: Letopisy Narnie - Lev, čarodějnice a skříň
Autor: C. S. Lewis
Rok vydání: 2005/2011
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 200
Česká anotace: Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie! Sledujte příběh sourozenců Petra, Zuzany, Edmunda a Lucie v zemi obrů, trpaslíků, kentaurů a dalších tajemných bytostí, zakletých Bílou čarodějnicí. Dokážou s pomocí moudrého a zároveň strašlivého lva Aslana zlomit její temnou nadvládu? Nenechte si ujít fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů po celém světě.

 

Lev, čarodějnice a skříň

Honí se vám v hlavě otázka, co by tyhle tři věci mohly mít společné? Co by je spojovalo? Odpověď je jednoduchá. Lev – Aslan. Čarodějnice – Jadis. Skříň – vchod. Že ještě nevíte? No přece Narnie.

Fakta

Sourozenci Lucie, Zuzana, Edmund a Petr museli kvůli válce odjet pryč z Londýna ke svému strýci. Jelikož má profesor velký dům, tak děti neváhají a hned při první příležitosti se rozhodnou, že si zahrají na schovávanou. Lucinka, nejmladší z nich se rozhodne, že se schová do skříně v prázdném pokoji. Kdo by ji také mohl najít mezi těmi kvanty starých kabátů. Lucinka se chtěla opravdu jen schovat, ale osud tomu chtěl jinak. Lucinka se skříní dostane do Narnie a tady celý tenhle příběh začíná..

Pocity

Když se ke mně tenhle recenzní výtisk dostal, byla jsem neskonale šťastná, protože jsem toužila si tenhle díl přečíst více než všechny ostatní. A proč? Protože jsem viděla filmové zpracování právě tady tohoto dílu a to mě uchvátilo. No dobře, bylo to už asi (nesmějte se!:D) před čtyřmi lety a jediné, co jsem si z toho dodnes zapamatovala je "ten velký býk v bitvě, který každého zabil". Ano, já vím, nic moc, ale s jistotou můžu říct, že tehdy mě tenhle film opravdu uchvátil. A tak jsem se do knihy okamžitě začetla, když se mi dostala do rukou.
Ničím mě nezklamala, četla se mi překvapivě lehce a zanechávala ve mně takový příjemný pocit. Ještě bych chtěla říci, že se velmi líbilo, že sám Lewis občas do příběhu vstoupil a sem-tam zanechal nějakou tu svoji poznámku.

Hodnocení

Asi už se budu opakovat, ale jsem vážně ráda, že se mi kniha dostala do ruky, i když už nejsem malá holčička, co zbožňuje pohádky. Podle mě by si Narnii měl přečíst každý, kdo číst umí.
Je to krásná oddechovka, u které si oddechnete od všech těch krvelačných havětí a alespoň trochu se vrátíte do dětských let.
Tenhle díl mě okouzlil a zaujal více, než ten první, takže mu s čistým svědomím dávám 4 hvězdičky!

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Kelsí

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Jéé, Narnieee :-) Tu miluji hlavně jako film :-)) knížky jsem nečetla. Ovšem četla je má sestřenka a ta si je dost chválila.

    OdpovědětVymazat