Les rukou a zubů (Carrie Ryan)

By 21:32

Anotace: Mary žije v uzavřené vesnici. Její svět se řídí prostými zákonitostmi: musí poslouchat pravidla církevního Sesterstva, nesmí se přibližovat k plotu, za kterým – v Lese zubů a rukou – žijí „nečistí“, kteří svým kousnutím promění člověka v chodící mrtvolu. Když Sesterstvo rozhodne, že se provdá za muže, kterého jí určili, Mary musí poslechnout, přestože se zamilovala do zraněného Travise. Pak ale nečistí proniknou do vesnice, a Mary v nastalém zmatku prchá společně s Travisem, svým snoubencem Harrym, kamarádkou Cass i bratrem Jedem a jeho ženou dál do zapovězeného lesa. Touží dostat se k vysněnému oceánu, dál za les a nečisté, do světa, který tam venku přece musí někde být.


_________________________________
Můj názor: Knížku jsem našla pod stromečkem, ale pořád na ni tak nějak nebyl čas. Když nám začali prázdniny, řekla jsem si, proč se zase jednou nezačíst do příběhu, který všichni chválí. A tak jsem začala číst..
Příběh je to velice pozoruhodný. Mary, mladá dívka žije s matkou a s bratrem ve vesničce, která je obehnána ploty, za které nikdo nesmí. A proč? Protože za ploty žijí nečistí. Jednoho dne se ale Mary začne hroutit celý svět. A tak se stane, že se ocitne na útěku. Se svými velmi dobrými kamarády - i se svým bratrem a jeho manželkou.
Upřímě, vážně jsem nevěděla, co od knihy čekat. Mile mě překvapila, byla psána chytlavě, takže jsem četla stále dál a dál. Ovšem, občas se tam ocitli i zdlouhavé popisy, ale nevyskytovaly se až tak često, takže se to dalo zkousnout, co už ale na mě bylo moc, bylo chování Mary.. Svým chováním mi neskutčně iritovala. To její neustálé pofňukování a stěžování mi pilo krev. A také ta její honba za něčím, co vlastně ani ona nevěděla, co je. Nu, nakonec jsem se ale přes to všechno prokousala a dokonece ve zdraví.
A co jsem ještě v knize nepochopila? To, že autorka nechala skoro všechny umřít, ale to je detail a abych pravdu řekla, na další díl jsem docela zvědavá, a jen doufám, že se chování Mary alespoň o trochu zlepší, protože při dalším dílu už bych nějakou újmu na zdraví utrpět mohla :DD
A hodnocení? Na Goodreads jsem knize chtěla dát 3 a půl hvězdičky, ale bohužel to nešlo, tak jsem nakonec volila hvězdičky čtyři.

Hodnocení: 81%

Kelsí

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Taky jsem slyšela, že je to dobrá kniha. Jednou už jsme ji měla doma ale nepřečetla. Pořád nad tím ale uvažuju. Námět je zajímavý, připomíná mi Vesnici od Shyamalana:)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak po tomhle už taky nějakou dobu pokukuju :) Pěkná recenze - je krátká, ale člověk v ní vyčte vše, co potřebuje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona to ani recenze není, je to spíše jen takové shrnutí nejdůležitějších pocitů:)) Recenze píši delší:)) Ale jinak děkuju:))
      Kelsí

      Vymazat