Ještě než umřu (Jenny Downhamová)

By 11:03

Anotace: Sedmnáctiletá Tessa má stejné pocity, touhy a plány jako její vrstevníci. Na jejich uskutečnění má ovšem podstatně méně času. Trpí leukémií v pokročilém stadiu a v takovém rozsahu, že není možná žádná další léčba. Tessa se smiřuje s neodvratným osudem svérázným způsobem: sepíše si seznam věcí, které by ještě chtěla stihnout, dokázat, zažít, a pokud jí zdravotní stav dovolí, pustí se bezhlavě do jejich plnění.





_________________________________


Můj názor: Hlavní hrdinka Tessa trpí už čtyři roky leukémií a ví, že jí už nezbývá moc života. Proto si sestaví seznam věcí, které by chtěla ještě stihnout a prožít. A s tím jí pomůže její kamarádka Zoey.
Tady takovéto knihy jsou má srdcová záležitost. I když se většinou jedná o příběh se smutným koncem. Líbí se mi, ale, že hlavní hrdinky či hrdinové si začnou postupně uvědomovat, že má cenu žít (viz. Chvíle před koncem), jejich chyby. Tento příběh mi zvláště přirostl k srdci, ptotože hlavní hrdinka trpí zákeřnou nemocí.
Teď ale k příběhu. Posledních pár stran se mi draly slzy do očí a já už jsem je nakonec neudržela. Já jsem člověk, kterému je líto nejen nemocných lidí, ale také například starých. Líbilo se mi, že Tessa je už se smrtí tak trochu smířená, ale přeje si ještě nějaký čas, aby stihla udělat pár věcí před svou smrtí. Což se jí také povede.
Stále jsem doufala, že autorka Tessu nenechá umřít a že se nějak uzdraví, ačkoliv už neměla naději.
Je to velmi upřímný, smutný příběh o životě mladých lidí a to nejen nemocných. Dostaneme se do rodiny s takovým to problémem. Vidíme jak se její otec musel vzdát své kariéry a práce. Jak si Tessa přeje aby s ní pro jedenkrát šla na vyšetření její maminka a aby věděla o všech přístrojích, které Tessu udržují naživu.
Tato kniha ve vás zanechá spoustu smíšených pocitů. Čte se velmi rychle a já jsem ji měla ještě to odpoledne přečtenou. Jednoduchý příběh se zalíbí všem generacím čtenářům.
Obálka je jednoduchá avšak o to krásnější. No vždyť se pro nic za nic neříká, že v jednoduchosti je krása. Líbí se mi oddělení kapitol a někdy mi to připomínalo deníkovou formu.
Tuto knihu rozhodně doporučuji! Věřím, že se vám zalíbí a nakonec budete rádi, že ji máte v knihovničce. Dlouhou dobu jsem se rozhodovala jak tuto knihu ohodnotit.
Hodnocení: 98%

Natt

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Hm.... no upřímně na tuto knihu bych asi neměla.... nevím.. hrozně moc bych brečela :-(
    Je mi taky moc líto nemocných lidí a třeba i opuštěných zvířátek, takže tuto knihu bych jednoduše nezvládla:-(

    OdpovědětVymazat