Recenze: Když se pes směje

By 11:34

Název: Když se pes směje
Autor: Juraj Šebesta
Datum vydání: 21.09.2011
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 264
Česká anotace: Tomáš je kluk z bratislavského sídliště, zrovna mu bylo patnáct, kapesné je směšně malé, holkám ve třídě vyrostla prsa, otec a matka prudí. Prostě těžký život.
Za slupkou drsňáka, který pro sprosté slovo nebo nějakou jízlivost nejde daleko, je ale pořád jen poctivým a hodným klukem, který si chce užívat života, randit, jezdit na kole, chatovat s kámošema a mít kolem sebe lidi, které má rád. Někdy se i tohle zdá jako příliš velká očekávání…

Fakta

Tomáš žije se svou matkou, otcem a fenkou Žofkou na bratislavském sídlišti. Po celou knihu Tomáš vypráví o svých láskách, problémech, kamarádech, o jeho velmi rozvětvené rodině a v neposlední řadě také o Žofce.
Kniha je rozdělena do šesti tématických celků. Začíná prologem, poté následují čtyři celky pojmenované po Tomášových ženách života a vše zakončuje epilog. Když jsou tam nějaké vzpomínky, nebo následuje druhý den, jsou jednotlivé části od sebe odděleny buď pomlčkami nebo hvězdičkami.

Pocity

Kniha se mi četla lehce, v některých pasážích jsem doslova umírala smíchy. Některé hlášky, které v knize padly mě donutily smát se tak, až jsem málem spadla z postele. Hlavně u jedné pasáže jsem se málem zadusila smíchy. U té, kde je Tomáš v kině se svou holkou a stane se mu taková hodně nemilá příhoda s jeho střevy.Na knize mi ale vadilo, že jednotlivé dny a myšlenky byly od sebe odděleny pouze pomlčkami a já se v tom místy ztrácela. Například se rozešel s holkou, ale v druhé části se s ní muchloval. Jednotlivé myšlenky bych oddělila nějak jinak.
Nejvíce se mi však na knize líbil epilog. A také ve mně zanechal nejvíce pocitů z celé knihy. Celý epilog je věnován Tomášovému pradědečkovi. Je to hodně smutný konec, protože stáří samo o sobě je smutné, ale když je takový příběh v knize, je to ještě smutnější. A musím se přiznat.. když jsem epilog četla, leskly se mi v očích slzy.

Hodnocení

Jsem ráda, že v knize jsou místy použita nespisovné slova, protože ty k mladým lidem jednoduše patří. A i když je kniha místy smutná, humor, kterým je protkaná vás opět rozveselí. Jsem ráda, že jsem si po dlouhé době přečetla knihu, kde není žádné nadpřirozeno. Příjemně jsem si u knihy oddechla, zasmála se a občas valila oči, kam až jsme se to dostaly. Jelikož je Tomáš náctiletý, tak jsem se dostaly opravdu daleko, tomu věřte. Za všechen smutek, humor, i to, jakým stylem je kniha napsaná jí dávám 4 hvězdičky.


Za možnost vyhrát tento recenzní výtisk děkuji nakladatelství CooBoo.

Kelsí

You Might Also Like

0 komentářů