Recenze: Hlouběji do podzemí

By 16:32

Název: Hloběji do Podzemí
Autor: Roderick Gordon, Brian Williams
Datum vydání: 2008/2009
Počet stran: 464
Česká anotace:Záhadné PODZEMÍ odhaluje nová hrozivá tajemství! Tam, kde se Will nachází právě teď, by nechtěl být nikdo z nás. Důlním vlakem proniká hlouběji do útrob Země, kde se svým bratrem Calem a kamarádem Chesterem pokračuje v pátrání po zmizelém otci. Na vlastní kůži zjišťují, že v neznámých Hlubinách číhá nebezpečí doslova na každém kroku. Prchají před krutými Styxy vedenými Rebeccou, kteří se co nevidět chystají spustit svůj dlouhodobý plán s nedozírnými následky pro všechny lidi na Povrchu... Nenechte si ujít světový bestseller, který zná již celý svět!

Podzemí

Svět ve kterém žijí nebezpeční Styxové.Pokud se tam jednou dostanete, živí se už na povrch nevrátíte.
Nemilosrdně zabíjí jen pro radost.Nezáleží jim na ničem, je na tom, aby zničili všechny površáky a ovládli celý svět.Věřte mi, že by jste se tam rozhodně nechtěli dostat.

Opět se setkáváme s našimi přáteli Willem, Chestrem a Calem, kteří pokračují tam, kde skončili.Hledají Willova otce doktora Burowse.Po cestě důlním vlakem se vydávají na velmi nebezpečnou cestu do Podzemí.Čím dál víc postupují ke sředu Země, tím dál víc jim dochází vzduch, snižuje se jejich gravitace, jídla a vody je nedostatek.Je to boj, takřka na život a na smrt.Při jedné události se setkávají s uprchlíkem z Povrchu Drakem a záhadnou Eliott.Likvidátoři a Styxové je nenechají na pokoji, dokud nebudou všichni mrtví.Podaří se jim přežít a uniknout?
Nově se tady objevuje pohled Sáry Jeromové, Callově a Willově matce.Tentokrát se z Podzemí dostáváme na Povrch.Před několika lety Sára uprchla před Styxy na povrch se svým malým synem Willem.Boužel ho tehdy opustila a od té doby musí stále utíkat.Jen jedna maličká chybička by ji mohla prozradit.Poté co se dozvídá, že její bratr Tam zemřel a zabil ho právě Will, je zajata Styxi a odvlečena zpět do svého rodiště.Její ůkol spočívá v tom, že hluboko v podzemí má pátrat po Willovi a zabít ho.Pomstít se mu.Sára však netuší, že všechno je jen snůška lží.
Jak se bude dařit našim hrdinům?Přažijí všichni? Splní Sára svůj úkol? Najde Will doktora Burowse?

O téhle knize se toho dá říct v podstatě hodně.Avšak nenajde se příliš kladných bodů.Nejlepší kniha? Tak to ani náhodou.Autoři měli skvělý nápad, boužel ho špatně zakombinovali a sepsali.Zkrátka se jim to moc nepodařilo.Myslím, že Podzemí je dokonalé prostředí na děj.Je velmi originální.To, ale nestačí.
Kdyby do knihy přidali trochu humoru, čtenářům by se kniha více líbila a rozhodně by je to pohánělo číst dál.Někdy jsem si připadala jako na houpačce.Chvilku jste dola a poté nahoře.Chvíli je v knize dlouhý odstavec plný nudy a rázem se to rozjede a napětí je tam až moc.Dám autorům takovou radu: Co kdyby jste napětí zahrnuli do celé knihy a příliš dlouhé podrobné a nudné odstavce vynechali?Hned by jste měli více fanoušků a vaši knihu by si kupovalo více lidí.
Nedá se však říci, že by kniha byla až tak špatná.Rozhodně jde poznat, že autoři jsou dva.Věci jsou velmi pestře vylíčeny a vy si někdy připadáte jako by jste to vy pobíhali po podzemí a sháněli potravu.

Obálka je krásná.Perfektně ladí k prvnímu dílu a vystihuje knihu.Musím říct, že tady toto byla má snad nejtustší kniha, jakou jsem kdy četla.Má 470 stran a já jsem se místy nemohla dočkat konce.
Já bývám většinou hodně zmatená pokud jde o rozdělení kapitol či částí, tady to bylo však hezky rozděleno a uspořádáno.Jen mi vadilo často se měnící pohledy osob.Až na výše uvedené body je to skvělá kniha, a já si asi domů pořídím i další díly.Rozhodla jsem se autorům dát ještě jednu šanci a věřím, že to všechno napraví a vymyslí ještě něco lepšího.
Knize i tak dávám 3 hvězdičky...pokud mě ale zklame další díl budu muset dát ještě menší hodnocení, což budu dělat velmi nerada.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuju nakladatelství Fragment.