Myši (Gordon Reece)

By 15:07

Anotace: Šestnáctiletá Shelley a její matka jsou jako šedé myšky – nervózní, plaché a přeochotné. Je snadné je využít a zneužít, což si dobře uvědomoval otec Shelley i její spolužačky ze střední. Právě před nimi uprchnou matka s dcerou do nového domova na venkovské samotě, kde obě nečekaně rozkvetou a svět se zdá konečně snesitelným místem. Nově nabytý klid však záhy naruší lupič, který se jedné noci vloupe do domu. Shelley se probudí, slyší, jak vržou schody, a v následujících mrazivých minutách se její život obrátí vzhůru nohama. Moc dobře totiž ví, že když už se kočka dostane do myší díry, neodejde bez kořisti...


_________________________________


Můj názor: Tato kniha je neobyčejný thriller. Nejen že si ji přečtete a zkrátíte tak váš volný čas, ale taky ve vás kniha něco zanechá. Já nejsem zvyklá číst tento žánr a proto to bylo pro mě něco nového.
"Začíná jako idylický domácí příběh, ale postupně se mění v psychologický thriller, který vás napíná až do poslední stránky." Tady tuto větu napsala o knize Maria Rejt a mě nezbývá než s ní souhlasit. Já osobně jsem člověk, který se bojí za každým rohem, tmy, krve a proto mi při některých částech naskakovala husí kůže a musela jsem knihu na chvíli odložit a věnovat se něčemu jinému. Musím ale přiznat, že jsem od knihy čekala trochu více. Nejlepší příběh to není, ale ani nejhorší.
Kniha se čte velmi rychle a já jsem ji měla za odpoledne přečtenou. Příběh je velmi jednoduchý, ale s velmi rozpracovanou nepříjemnou situací. Na jedné stránce ve vás zanechá nepříjemné pocity a na druhé se cítíte šťastně a vesele. Prostředí kde se vše odehrává je krásně vykresleno a popsáno.
Hlavní hrdinkou příběhu je tichá, vzorná šestnáctiletá dívka Shelley. Nemá to v životě vůbec lehké a ve škole si prochází šikanou. Jak sama o sobě tvrdí je jen tichou myškou, utíká a hledá bezpečný úkryt. Na konci se vše změní a ona si uvědomí že už taková nebude. Život je krutý, život je válka, život je surový a ona se takovýto život hodlá přijmout. Shelleiny postřehy z života a jiných věcí mě velmi zaujaly. Jako například tato věta: "Skuteční lidé žádný charakter nemají, my jsme naše skutky. Ze statečných se stávají zbabělci, zbabělci se mění ve statečné, krutí dokáží být laskaví, laskavý zase krutí..."
Myslím si že obálka sedne k ději. Na první pohled vás upoutá tento slogan: Každému jednou dojde trpělivost. A právě tady tato věta vystihuje celou situaci v knize a všechny věci kolem.
Knihu rozhodně doporučuji. Vůbec vám neuškodí mít ji v knihovně.
Hodnocení: 75 %
Natt

You Might Also Like

1 komentářů

  1. O téhle knížce jsem uvažovala, ale nemám úplně nejlepší zkušenost s nakladatelstvím JOTA, takže jsem ji zatím nekoupila.

    OdpovědětVymazat