Recenze: Lovkyně snů - Procitnutí

By 19:21

Název: Lovkyně snů - Procitnutí
Autor: Lisa McMann
Datum vydání: 2011
Počet stran: 216
Česká anotace: Sedmnáctiletou Janie už nebaví, že se stále propadá ostatním lidem do snů, zejména pokud ten, komu se zdají, někam padá, ocitá se na veřejnosti nahý nebo sní o svých erotických tužbách. Janie se nemůže nikomu svěřit - neuvěřili by jí a mysleli by si, že je blázen. A tak žije se svou schopností jako s nechtěným prokletím, které neumí ovládat. Pak se jednou propadne do noční můry, z níž jí ztuhne krev v žilách. Poprvé není v něčí zvrácené duši jen pozorovatelem, ale i účastníkem...

Lovkyně snů

Jak by vám bylo, kdyby jste nikdy neměli žádný sen a museli byste se propadat do snů cizích?

Janie je sedmnáctiletá dívka. Patří do chudé skupiny obyvatel, její matka je alkoholička a Janie chodí pracovat do seniorského domu, aby si alespoň něco vydělala.Když je Janie někdo nablízku, propadne se mu do snu. Ne vždy jsou to krásné sny. Většinou se ocitá v nočních můrách. Janie to neumí nijak ovlivnit, ale později, z nějakého nejasného důvodu Janie začne ve snech hrát "hlavní roli".
A Janie netrápí jen její nadání ocitat se v jiných snech. Má také starosti se záhadným klukem, Cabelem, který se ze dne na den ocitl v jejím životě.

Pocity a hodnocení

Kniha je velice zajímavá. Jak námětem, také i formou. Je napsána formou deníčkových zápisků, ale na začátku mně docela pletlo velké časové rozpětí, jaké je tam použito. Kniha je také psána pomocí krátkých vět, přítomného času, bez nějakého složitého děje a s velkou přímočarostí.
Kniha se čte velmi lehce, já osobně jsem ji měla přečtenou za cca 4 hodiny. Je to příjemná oddechovka, které v některých částech dokáže i pobavit. Protože já mám ráda deníčkové zápisky, kniha mi sedla i formou psaní a kdybych mohla, hned bych se vrhla na druhý díl. Určitě každému doporučuji si tuhle knížku přečíst, alespoň pro ten originální námět. Za všechno, co jsem tady zmínila, dávám knize 4,5 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.