Recenze: Hunger Games - Aréna smrti

By 16:57

Největší obrázek výrobku HUNGER GAMES – Aréna smrti

Název: Hunger Games - Aréna smrti
Autor: Suzanne Collins
Datum vydání: duben 2010
Počat stran: 328
Čeaká anotace: Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger games začínají... V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska... Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

Nejlepší série?

Myslíte si, že znáte nejlepší knižní sérii tohoto roku a přitom jste tuhle knihu nečetli?
Mýlíte se. Tohle je nejlepší série. Nebo aspoň mezi nejlepší patří.

Příběh se odehráva v Severení Americe, která se rozpadla na zemi Panem se 13 kraji. Jednou se pokusili kraje o vzpouru proti kruté vládě Kapitolu a 13.kraj byl tím zničen. Jako odplatou za to co udělali pořadají se každoročně Hladové Hry. V každém kraji se vylosují dva splátci, kteří budou vypuštěni do arény a budou muset bojovat na život a na smrt proti dalším 22 splátcům.
Hlavní hrdinka je šestnáctiletá dívka Katniss z 12.kraje. Po smrti svého otce je nucena starat se o svou matku, která se zhroutila a mladší sestru Prim. Většinu času tráví v lese se svým kamarádem Hurikánem a loví zvěř aby si něco vydělali na jídlo. V den Sklizně vylosují jméno její sestry a aby ji ochránila nabídne se jako dobrovolnice. Druhý splátce je k tomu Peeta, kterému něco dluží. A Katniss dluhy nemá ráda. Nastává den kdy jsou vypuštěni do arény. Vítěz musí být jen jeden. Pokud prohraje, zemře. Kdo přežije?

Na tuto knihu jsem slyšela samou chválu a poté co mi ji doporučila Kelsí, rozhodla jsem se, že si ji přečtu. A udělala jsem dobře. Kniha mě příjemně překvapila. Je to naprosto neotřelý nápad na děj. Kde by jste našli, že 24 dětí proti sobě bojují?
Teď něco k postavám. Velmi jsem si oblíbila Katniss a Routu. Katniss z toho důvodu, že si umí poradit v každých situacích. I její život není zovna dvakrát lepší. Někdy se mi zdála tvrdohlavá a třeba tu scénu s rozhovorem jsem nesnášela. Líbilo se mi, že uměla bojovat s lukem a zkrátka v určitých částech se to stala moje knižní kamarádka. Routa byla takové malé zlatíčko. Na to že měla jen 12 let, tak byla šikovná, uměla se ubránita a hlavně přežít. Bylo mi líto, co se jí potom stalo. Příběh byl rozhodně napínavý a dostával rychlý spád. Tady u této knihy se rozhodně nenudíte.

Rozhodně očakávejte kladné hodnocení. Jediné co mi na knize vadilo, byly pro mě příliš dlouhé kapitoly. Ještě k ději. Už od začátku je děj zajímavý a napínavý. Život se s našimi hrdiny nemazlil. Autorka se s ničím nedělala hlavu. Prostě vytvořila úžasný příběh bez jakých koliv ohledů. Samozřejmě, aby jste si nemylseli, že budete číst jenom jak se postupně děti zabíjejí, to zas ne. Pokud jste milovníci románu, přečtěte si tuto knihu, i zde najdete romantiku.
Kniha se čte lehce, rychle. Když jsem ji chytla do ruky, už jsem ji ani do večera nepustila a to ještě v noci jsem nad příběhem musela přemýšlet co mě čeká na další straně, protože i když tušíte co se stane, stejně vás to překvapí.
Líbí se mi také obálka. Hlavně ten reprodrozd. Po přečtení Hunger Games jsem nucena přeměnit můj názor na nejlepší série. Jsem ráda, že právě tato kniha mi teď leží v knihovně a už se těším jak si přečtu další díly, proto jí dávám všech 5 hvězdiček.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.