RECENZE: Dívčí Parta

Název: Dívčí parta
Autor
: Lisi Harrison
Datum vydání: 06/2006
Nakladatelství: Alpress
Počet stran: 207
Česká anotace: Dylan, Kristen, Alicia a Massie tvoří partu puberťaček ze sedmé třídy. Všechny jsou z bohatých rodin, krásné, nafoukané a neuvěřitelně rozmazlené. Dovedou krutě zatočit s těmi, kdo se jim znelíbí. Do toho přichází do třídy nová dívka Claire, jejíž rodina se dočasně nastěhuje do domu pro hosty Massiiných rodičů, než si sežene vlastní bydlení. Ve skříni nemá Claire žádné hadříky podle poslední módy, a přece hrozně stojí o to, aby se dostala do party. Zdá se to být nesplnitelný sen. Nebo snad ne?

Móda je hlavní

Tímhle heslem se řídí Massie Blocková, Alicia, Kristen a Dylan. Opovrhují každým, který není oblečený podle nejnovějších trendů, které naleznete v časopisech Seventeens nebo Vogue.
Baví vás nakupování oblečení a být pořád oblíbená/ý? Tak v tom případě si přečtěte tuhle knížku a určitě bude vaše nejoblíbenější.

Massie má všechno co si zamane. Nejnovější značkové oblečení, má velký dům, bazén a čtyři nejlepší kamarádky. Nechtěli byste být na jejím místě?
Kniha začíná tak, že k Blockovým se přistěhuje rodina Lyonsových, kteří mají dceru stejného věku jako je Massie. Ta dívka se jmenuje Claire a Massie už ví, že ji nebude mít nikdy ráda. A jak to zjistila? Podívala se, co má na sobě a kvůli ní nemohla jít s kamarádkami nakupovat. Není to kruté? Ale Claire se nevzdává, snaží se jakkoliv dostat do party. Jenže Massiiny kamarádky ji poslouchají, baví se se stejnými kamarádkami jako ona, takže to znamená, že když Massie nenávidí Claire, nenávidí ji i ostatní.

Knihu jsem přečetla celkem rychle. Je plná drbů, pomluv, módy, kluků, ale také i školy. Kniha mě celkem bavila. Líbilo se mi na ní, jak je u každé kapitoly napsáno kolik je hodin a místo, kde se děj odehrává. Sice není v knize nic, co by vás na tolik upoutalo a donutilo vás číst až do konce, ale i tak vás kniha naplno zaujme. Je velice zajímavé, jak dokázala autorka vytvořit takový příběh o puberťácích, ale hlavně mě zaujalo, jak byly vykreslené všechny postavy. Moje oblíbená postava z téhle knihy je Massie. Sice dělá Claire ze života peklo, ale tak nějak jsem si ji oblíbila. Vím ale, že bych nemohla chodit pořád jenom po obchodech a být za hvězdu celé školy. Také bych určitě nedokázala nosit oblečení podle nejnovějších trendů, z čeho plyne, že bychom s Massie asi nebyli nejlepší kamarádky.

Jak už jsem zmiňovala, kniha mě celkem bavila. Je to úplně jiný žánr než který čtu, takže jsem si myslela, že mě tato kniha bavit nebude. Naštěstí jsem se zmýlila. Po přečtení několika stránek mě kniha vtáhla do děje. Větší část knihy byla spíše vtipná, takže jsem se místy i bavila, ale nejvíce knihu okořenily Massiiny hlášky. Obálka se mi sice moc nelíbí, ale obsah knihy mě vůbec nezklamal, takže knize dávám 3,5 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Alpress.
Bailey