Recenze: Chvíle před koncem

By 14:50

Název: Chvíle před koncem
Autor: Lauren Oliverová
Datum vydání: 23.11.2011
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 384
Česká anotace: Co kdyby vám zbýval jen jeden den života? Co byste dělali? Koho byste políbili? A jak daleko byste zašli, abyste si svůj život zachránili?
Samantha Kingstonová má všechno: kluka, o kterého by stála snad každá, tři úžasné nejlepší kamarádky a prostě všechno nej na střední škole Thomase Jeffersona – od nejlepšího stolu v jídelně až po nejlepší parkovací místo. Pátek 12. února by měl být jen další z řady dnů jejího perfektního života.
Místo toho se ukáže, že je to den poslední…

Stále dokola?

Co by jste dělali, kdyby jste musela prožívat jeden den stále dokola? Většina z nás si to neumí ani představit.

Fakta

Samantha Kingstonová studuje na Jeffersovoně střední. Má tři nejlepší kamarádkya  kluka, kterého chce každá holka. Co víc si ještě může přát? Je oblíbená, chodí za školu, pije, kouří, z méně oblíbených lidí si dělá srandu a všechno jí projde.Jakmile nastane pátek 12. února, Kupidův den, Sam zajímá jen to, kolik růží dostane. Čím víc růží, tím líp. Podle toho, kolik růží dostanete, ostatní určují, jak jste populární a oblíbený.
Když jde večer s kamarádkama na mejdan, je v nejlepší náladě. Kdo by také nebyl, když dostala skoro nejvíc růží?
Nálada ji ale za chvilku přejde.. Když je mejdan v plném proudu a všichni se baví, přijde tak Juliet. Holka, kterou Sammy a její kamarádky nenávidí. Když jim do očí řekne, co si o nich myslí, ony se jí jen vysmějí a před všemi ji poníží.
Když poté ve skvělé náladě a opité odjíždí, mají bouračku a Sam zemře. Život jí dá ale ještě jednu šanci. Ráno se probudí opět ve své posteli a zjistí, že je pátek 12. Sammy musí něco změnit, ale nejdřív prožije ten samý den sedmkrát. Pochopí nakonec, co je v životě důležité?

Pocity

Sam mi ze začátku celkem pila krev. To, jak se chovala, co dělala na mě opravdu nezapůsobilo, spíš to ve mně vzedmulo jistou vlnu hněvu. Nakonec jsem ale i Sam přišla na chuť a do knihy jsem se okamžitě vžila a nemohla se od ní odtrhnout. Říkáte si, co je na tom tak úžasného, když se opakuje jeden a tentýž den? No, je to hlavně to, jak se Sam začíná měnit, jak začíná chápat, jaké důsledky mělo její chování na ostatní. Jak začíná zjišťovat, že celou dobu žila od ničeho k ničemu. Jak jí začíná docházet, že život není jen o popularitě a o mejdanech. Ale hlavně to, jak se z ní postupem času stává uplně jiný čkověk.

Hodnocení

 Na knihu jsem se docela hodně těšila, protože to je zase něco jiného. Líbí se mi, jak je v ní naprosto přesně vylíčeno myšlení mladých a přeci to nenudí. Každý čtenář se určitě vžije do chování nějaké osoby v knize. Ano, i já se v jedné z těch osob našla a to jen zvýšilo moji touhu číst dál. Z počátku jsem nad tím chováním vrtěla jen hlavou, ale nakonci už se mi leskly slzy v očích, protože to, jak se průběh celé situace zvrtne je naprosto úžasný. Za všechno, co ve mně kniha vyvolala jí dávám 5 hvězdiček.

 Za možnost vyhrát recenzní výtisk téhle knihy děkuji nakladatelství CooBoo.

Kelsí

You Might Also Like

7 komentářů

  1. Pěkná recenze. Já nad touhle knihou už pár dní přemýšlím, ale nevím, nevím, jelikož to není to, co zrovna nejraději čtu, ale třeba mě to překvapí. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju. Já jsem si také myslela, že mně to asi bavit nebude, ale byla jsem překvapená:)
    Kelsí

    OdpovědětVymazat
  3. Tuto knihu jsem dostala k vánocům, už asi po 90 stránkách jsem se do ní zamilovala, ale ten konec nemuzu strávit, miluju šťastné konce. Ano svým způsobem byl, ale ne tak jak bych si prala. Doufám, že bude pokračování. Jinak tuto knihu všem doporučuji, je naprosto boží, sice trochu psycho, ale boží. Jinak hezká recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha naprosto dokonalá. Přesně jsi vystihla i mé pocity z knihy. Ze začátku jsem skoro litovala, že jsem si ji koupila a byla jsem sama překvapená, jak potom každou další stránkou bylo těžší se odtrhnout a třeba se jít najíst.

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná recenze. Kniha mě také velmi zaujala, je to jedna z mála knih pro dospívající dívky co se dá číst i přesto, že je o klucích o mejdanech a tak podobně.

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za recenzi, uvažuji o koupi :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, právě startuje soutěž o knihu Nenávidím a miluji na stránkách: http://www.stmivani.eu/34-souteze/soutez-o-knihu-nenavidim-a-miluji-od-susan-thomas/. Třeba budeš mít chuť se zapojit :)

    OdpovědětVymazat